خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی ساز ویولن

معرفی ساز ویولن

 

معرفی ساز ویولن

ویولن رکورددار گرانترین ابزار موسیقی فروخته شده در حراجی است و در ژوئن 2011 در لندن 16 میلیون دلار برای صندوق امداد و نجات سونامی جمع آوری شد.

برخی بر این باورند که ساز ویولن از کشورهای عربی آمده‌است. فرم‌های اولیه دارای سوراخی بودند که بر روی ساز قرار داشت اما بعدها این سوراخ از بدنه سازها حذف شدند و این ساز با سه سیم سرآغاز ساز ویولن تکامل یافته در سال‌های آینده شد. در اروپا از قرن ۱۶ میلادی به بعد ساز ویولن به صورت تکامل یافته دیده می‌شود.

ویولن در زمان نواختن معمولاً روی شانه چپ قرار می‌گیرد و با آرشه که در دست راست نوازنده‌است نواخته می‌شود. کوک سیم‌های ویولن از زیر به بم به ترتیب عبارتند از: می‌ (سیم اول)، لا (سیم دوم)، ر (سیم سوم)، سل (سیم چهارم).

به طور کلی ویولن در هنگام نواخته شدن با 3 نقطه چانه، شانه و دست چپ در تماس است و هر یک از این نقاط بخشی از بار دست گرفتن ساز را به دوش می‌کشند.

 ویولن بالاترین صدا و چابک ترین عضو خانواده تار است. در یک ارکستر معمولی ، ویولن زن ها به  دو دسته بندی تقسیم می شوندو یک دسته  رهبر ویولن های که رهبر ارکستر نیز هست و دسته دوم معمولاً شانزده نفر وجود دارد که دو نفر در یک میز نشسته اند.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن

 

ویولن در اصل یک جعبه چوبی کوچک است که رشته های آن در سطح آن کشیده شده است ، اما بهترین نمونه ها ممکن است در یک میلیون پوند هزینه داشته باشند.

هر جزئیات ساز به صدای آن کمک می کند و صدها سال سازندگان از اسرار خود در برابر رقبا محافظت می کنند.

کمان نیز به همان اندازه قسمت مهمی از ساز است: وزن و تعادل آن بر روی صدای ویولن و قابلیت پخش بسیار تأثیر می گذارد. کمان متشکل از یک قسمت چوبی است که به موی اسب چسبیده و به نقطه متصل شده است.

قسمتی از کمان که زننده ساز آن را نگه میدارد فراگ نامیده می شود و انتهای دیگر آن به عنوان پوینت شناخته می شود.

محدوده فرکانس

195 هرتز - 1.6 کیلوهرتز

رشته های

GDAE


در ساز ویولن چهار تار وجود دارد که معمولاً با G ، D ، A ، E   تنظیم می شوند. هر یک از تارها ویژگی های متفاوتی دارند که آهنگسازان هنگام نوشتن موسیقی از آنها بهره می گیرند.

یا به عنوان مثال یک ملودی که در سیم G بلند پخش می شود ، صدای ضخیم تر و تاریک تری نسبت به همان ملودی دقیقاً در کمان بالا دارد.

کمان بالا نسبت به کمان پایین صدای ضعیف تری دارد و بنابراین اغلب در موارد مثبت استفاده می شود.

کمان پایین تا حدودی سنگین تر و  برای تأکید بر ضرب آهنگ در موسیقی استفاده می شود.

موزیسین های باتجربه می توانند با کمان های بالا و پایین به طور یکنواخت کار کنند به طوری که اغلب نمی توان فقط با گوش دادن تشخیص داد که کدام یک است.




بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده