خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» معرفی ساز کالیمبا

معرفی ساز  کالیمبا

معرفی ساز آفریقایی کالیمبا

نام کالیمبا شاید برای افرادی که در دیگر نقاط جهان زندگی می‌کنند یک نام نا آشنا و غریب باشد اما برای مردم آفریقا این نام کاملا آشنا و به نوعی عجین ‌شده با فرهنگ مردم آفریقا است.

پیانوی انگشت شست آفریقایی ، یا کالیمبا (که به نام های دیگر نیز خوانده می شود) یک ساز ضربی غیرمعمول است که از نیروی مغناطیس و آهنربا برای تولید صدا استفاده می کند و متشکل از تعدادی تیغه (کلید) نازک فلزی می باشد که روی جعبه صدا یا تخته صدا نصب شده است. به طوری که یک سر آن ها به جعبه چوبی متصل شده و سر دیگر آن نیز آزاد است. کلیدها با طول های مختلف متفاوت نصب می شوند تا نت های مختلفی تولید شوند و به طور معمول در انتها توسط انگشت شست اجرا می شوند در حالی که جعبه صدا توسط انگشتان نگه داشته می شود.

 نت ها تیز و کمی ناهماهنگ و به دنبال آن لحن ناب تولید میشود .در مورد کالیمبا ، قسمت های آنارمونیک به سرعت از بین می روند ، بنابراین اثر آنها فقط در همان لحظه شروع نت شنیده می شود. ساز کالیمبا دارای یک چکش مخصوص است که از آن برای کوک کردن ساز کالیمبا استفاده می‌شود. برای کوک ‌کردن هم فقط باید با استفاده از این چکش مخصوص به بالا یا پایین تیغه‌های ساز کالیمبا ضربه ‌هایی وارد کنید تا تیغه اندکی به سمت جلو یا به سمت عقب حرکت‌ کند. این کار باعث می‌شود که طول تیغه نسبت به خرک ساز کم یا زیاد شود. باید بدانید که هر چه طول تیغه کمتر باشد، صدای ساز کالیمبا زیرتر خواهد بود و در مقابل هر چه طول تیغه کالیمبا بیشتر شود صدای این ساز، بم‌تر خواهد بود.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده