خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» ساز پیانو

ساز پیانو

ساز پیانو

هارپسیکورد (Harpsichord) سازی است که قبل از اختراع پیانو استفاده می‌شد. پیانو با سازهای مشابه قبل از خودش تفاوت هایی از جمله اینکه در سازهای مشابه قبلی، شدت صدای حاصل از فشرده شدن یک کلاویه، مستقل از شدت ضربهٔ واردشده بر کلید، مقداری ثابت بود، داشت. اما در پیانو نوازنده قادر است با ملایم ضربه زدن به کلیدها صدایی نرم‌تر ایجاد کند، یا با ضربات محکم‌تر صدایی درشت‌تر و جذاب تر با پیانو تولید کند. این ساز بیشترین محدوده صوتی را دارد و فرکانس‌هایی از حدود ۲۷ تا ۴۱۸۶ هرتز تولید میکند.

 انواع پیانو

پیانو دیجیتال

پیانوهای دیجیتال نسبت به پیانوی آکوستیک مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌باشد و پیانوهای آکوستیک به دلیل کیفیت صدا، طراحی و برند نیازمند بودجه بیشتری می‌باشند. کیبوردها نیز با تقلید صدای پیانو و سازهای دیگر از قیمت مناسب‌تری برخوردارند اما سازی که هم از لحاظ قیمتی و هم از لحاظ کیفیتی مناسب و ایده‌آل باشد، پیانو دیجیتال است. این پیانوهای کوچک‌تر، مقرون‌به‌صرفه و حرفه‌ای، دقیقاً شبیه به پیانوهای آکوستیک طراحی و عرضه می‌شوند اما عملکرد آن‌ها به‌صورت دیجیتال است. طراحی همر استاندارد و با کیفیت در این سبک از پیانوها ارزش و اصالت بیشتری به آن‌ها بخشیده است. پیانوهای دیجیتال نسبت به‌سرعت و لمس کلیدها حساس بوده و همچنین صدای داینامیک فوق‌العاده‌ای را برای شما به ارمغان می‌آورند.

از جمله پیانوهای سطح مبتدی با کیفیت می‌توان به P۴۵ و P۱۲۵ ساخت کمپانی Yamaha اشاره کرد.

پیانو آکوستیک

پیانوهای مدرن آکوستیک دارای دو کانفیگ اساسی پیانوی گرند و پیانو دیواری می‌باشد که هر کدام دارای سبک‌های نوازندگی مختلفی‌اند.

پیانوی گرند

 همه پیانوهای گرند، از لحاظ طولی بلندتر همراه باسیم‌های بلندتر، صدایی قوی و غنی‌تر می‌باشند. ناسازگاری سیم‌های این سبک از پیانو درجه‌بندی دارد که فرکانس صداهای اوورتن تیزی به نسبت مجموع فرکانس‌های دیگر ارائه می‌دهد. این ویژگی به دلیل سختی سیم‌های این پیانوها قابل توجیه است. پیانوهایی باسیم‌های کوتاه و ضخیم‌تر ناسازگاری (Inharmonicity) بیشتری دارند.

پیانوی دیواری

ساختار اکشن مکانیکی پیانوهای دیواری در سال ۱۸۲۶ توسط Robert Wornum در لندن طراحی شد و پیانوهای دیواری جز محبوب‌ترین مدل پیانوهای موجود در بازار به‌حساب می‌آیند. پیانوهای دیواری فضای کمتری را نسبت به پیانوهای گرند اشغال می‌کنند و از این‌ جهت استفاده از آن‌ها در اتاق‌خواب برای تمرین و ساخت موسیقی‌های شخصی بسیار ایده‌آل است.

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن


تگ ها :   ساز پیانو
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده